måndag 15 mars 2010

Argentinsk radio

Just nu gor jag min debut i nationell argentinsk radio. Lyssna har.

-----

Min kompis Diego Lerer, kulturjournalist på dagstidningen Clarín, har ett eget program: Vi pratade film; argentinas Oscar, deras »nya våg« det senaste decenniet och svensk film idag.

Och de berättade förstås hur svensk film fungerar over here: Låt den rätte komma in - som här går under namnet Nattens kreatur - har gått sådär i Argentina, men är älskad av kritikerna.
Män som hatar kvinnor har gått sådär och är hatad av kritikerna. Besöksproblemet, förklarar mina vänner i industrin, beror på att distributören är usel och sänker alla filmer han tar i.

Jag spelade dessutom svensk musik och förklarade hur det ligger till med det svenska popundret.

Kände mig som en missionär

Spellista:

Jenny Wilson - Wooden Chair
Parken - Åt helvete med himlen
Rigas - Born not to run
Frida Hyvönen - Dirty Dancing
The Chrysler - Keep it spartan

1 kommentar:

Anders sa...

Hehe. Instead of a resort it was the Folkets Hus basement.