fredag 28 september 2007

Veckans recensioner


Veckans sågningar skall det väl stå egentligen. Den man älskar av Åke Sandgren och ännu en dålig komedi med Adam Sandler, Härmed förklarar jag er Chuck & Larry. Det som finns att säga om dessa filmer står i recensionerna.
En liten not om Den man älskar och temat kvinnomisshandel på film. Jag rekommenderar verkligen den spanska filmen Ta mina ögon från 2003 av Iciar Bollain (mest känd som skådespelerska) som jag nämner i recensionen. Jag har inte sett den på några år, men skildringen av kvinnomisshandel och manskultur gjorde starkt intryck på mig.

1 kommentar:

Kajanus sa...

Vad roligt att du rekommenderar just "Ta mina ögon". Jag köpte den på dvd av farten alldeles nyligen. (Spontanköp och så att ingen annan skulle köpa det enda exet som fanns där).
När bör jag se den?
:)