måndag 8 oktober 2007

Dylan x 7


Jag är ledsen för att min bloggaktivitet har varit så låg på sistone. För många spännande jobb helt enkelt, och alldeles för lite tid i övrigt. Förutom att skriva de vanliga recensionerna, följa mina favoritteveserier (Office säsong 4!), se så mycket udda dvd:er jag kan samt fila på en seminarietext så fördjupar jag mig noga i svensk filmpolitik. Lovar att återkomma inom en snar framtid med kommentarer, både här och på andra platser.

Bilden ovan är i alla fall ett fint Bob Dylan-montage från Todd Haynes I'm Not There. Här är en lång artikel från New York Times om filmen. Imdb listar inte längre något premiärdatum för Sverige, men så vitt jag är informerad kommer den i februari.

Här är dessutom en liten betraktelse av Dylan-skivan New Morning. Min favorit från den skivan är fantastiska Day of the Locust, men Kjell Häglunds vackra, personliga ord om Sign on the Window är övertygande. Skall plocka fram den att stilla somna till ikväll.

Inga kommentarer: