söndag 18 januari 2009

SF vs. ISIS

FLM rapporterar mer om den lilla nyhet som stod att läsa i dagens pappersDN och som de har utvecklat på nätet. Jag tror, liksom en kommentar på FLM, att det kanske är skrämselskott inför en förlikning. Det hela låter nämligen väl osannolikt, men vem vet med amerikansk lagstiftning.

Det där med att Bergmanfilmerna inte skulle ha visats så ofta i USA på senare år låter också rätt tveksamt. Jag tillbringade mycket tid i New York under några års tid och såg en del Bergmanfilmer. (Fast visst, jag såg en hel del film där, och kanske såg jag de flesta på några specialvisningar som inte faller under reguljära distributionsdealar? Svårt att minnas). Jag hittar inga kommentarer på amerikanska filmbloggar. Det är väl främst Criterion som har intresse av att rapportera om saken utifall de är oroliga å Janus vägnar, men det verkar tyst.

Inga kommentarer: