fredag 16 september 2011

Uppdatering

Det går väldigt långsamt här, förlåt. Så kommer det nog att vara ett tag, i alla fall hösten ut. Jag arbetar med ett nytt tv-program vilket paradoxalt nog gör att jag har mer än någonsin att skriva om men absolut inte kan göra det. Just nu håller jag till exempel på att förbereda en lyxigt lång intervjustund med den förste regissör som skrämde skiten ur mig - som faktiskt fick mig att spy.

Nog om det. Här är en långtext på Weird Science, om iranska Nader och Simin - en separation. En film som drabbade mig på andra känslomässiga plan.

Men jag har ju skrivit de senaste åren, och på bokmässan skördas en del av det i bokform. På fredagen den 23 15.00 är det presskonferens i Fälth & Hässlers Lounge för min avhandling »Vithet i svensk spelfilm 1989-2010«. (Se Göteborgs filmfestivals program) Dryga nittio minuter senare i Värmlandsmontern samtalar jag, Sara Broos, Sara Villius och Amanda Ooms om skrivande och film utifrån antologin »Tankar om kreativa processer«. (PDF). Och på kvällen spelar jag  - med flera - skivor på Storan. Då tillkännages också årets kulturtidskrift, där filmbladet FLM är en av de nominerade.

Inga kommentarer: