fredag 23 november 2007

Paul Schrader-streckare

Min understreckare om Paul Schrader publicerade i söndags när jag hade huvudet djupt begravet i Thessalonikis filmfestival (mer om den följer).

För den som är nyfiken på Bob Dylan-Schrader-kopplingen jag nämner (självfallet hittade jag en sådan...), kolla in videon till Tight Connection to My Heart (Has Anybody Seen My Love). Videon är lika usel som Dylans omskrivning av den fantastiska låten Someone's Got a Hold of My Heart. När jag en gång i tiden var en glad (nåja) teologistudent skrev jag en jämförelse mellan den religiösa kärleken som uttrycks i Someone... och den sekulära sorten som finns i den andra. Den texten har tack och lov tappats bort på någon hårddisk från yesteryear.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, lika roligt varje gång. Och då kom ändå inte "dansen" med i det här klippet. Man förstår att han kände sig desillusionerad under denna tid...

Tobydammit sa...

Jag läste din understreckare i julas (och kom uppenbarligen på det just nu) och tyckte den var väldigt bra! Man ville nästan börja skriva om film själv igen.

Keep it up!

Hynek Pallas sa...

Hej Tobias
Tackar tackar. Och det tycker jag att du skall göra.