fredag 13 juni 2008

Veckans recension - The happening

Pollenskräck

3 kommentarer:

Kajanus sa...

En kompetent recension som alltid, även om jag inte tror på dig. Jag brukar uppskata Shyamalans filmer mer än den vanlige besökaren (ja, till och med Lady in the water). Men han toppade med Signs. Kanske 2000-talets bästa blockbuster.

Emma sa...

Såg om Lady in the water igår - och tycker fortfarande att den är helt fantastisk. Helt klart hans bästa film!

Kajanus sa...

Lady in the Water är inte hans bästa film, men hans mest vågade, utan större tvivel. Om jag får bestämma that is :).

Signs kan jag se vilken dag som helst under veckan. Den känns så Hitchkock-esque utan att vara en klon.

Att jag "uppskatar" filmer är dock sällan. Det är inga skator här där jag bor, i alla fall vad jag kan uppskaTTa från mitt fönster :).