torsdag 19 augusti 2010

»I just want your extra time/ and your kiss«

Nej, jag skulle nog inte lägga ner min extra tid på att se om Puss, två timmar riktigt dålig komedi. Jag noterar intresserat att en del kritiker, främst Malena Rydell på City (inte på nätet), har dragit stora växeln på något om bittra kulturarbetare. Och jag hade gärna dragit i den övertolkningsväxeln jag med (att det hade något med vår samtid att göra) om det inte var för att situationen (ur det perspektivet) helt enkelt inte är det minsta trovärdig. Skulle man ha placerat dem på en statlig stelbent byråkratisk scen där de inte hade kunnat kämpa för något ens om de ville - då jävlar.

Fast då hade man förstås fortfarande behövt fixa fram åtminstone en karaktär som inte var en pappskiva för att det skulle bli en bättre film.

Min SvD-recension
.

Inga kommentarer: