fredag 22 maj 2009

Inredningstips


Den som läser SvD regelbundet har kanske noterat att jag bidrar med resetips någon gång i månaden. För det mesta gäller tipsen Prag, en stad jag kan som baksidan på min hand. Nu börjar tipsen hamna på resebloggen på svd.se också, och jag vill med varm hand rekommendera er mitt senaste tips eftersom jag tror att många filmälskare har en känsla för stil (eller för att jag ville publicera bilden på Halabala-stolen ovan).

Butiken Modernista var redan förut en guldgruva för den som var nyfiken på Centraleuropeisk modernism. Både vad det gällde svindyra originalprylar och billigare kopior. Nu har de dessutom öppnat ett showroom där helt unika objekt som stått hos samlare staplas på hög eftersom ingen har råd att köpa något i krisens Östeuropa. (Riktigt så illa är det inte, men nästan).

Inga kommentarer: