onsdag 10 februari 2010

Enkelriktning

Eftersom jag är allergisk mot att skapa ghetton kring min profession så delar jag kontor med musiker och serietecknare. (De är dessutom roligare än filmjournalister och kritiker - för att inte tala om akademiker).

När jag häromsistens kom ner till kontoret samma dag som P3s Guldgala gick av stapeln och träffade en av mina rumskompisar så blev jag lite förvånad eftersom hon var nominerad till ett pris.

»Nä, det är ingen idé«, var svaret när jag frågade varför hon inte var i Göteborg. »Winnerbäck är nominerad i samma kategori«

Jag påminns om ordväxlingen när jag läser att Noomi Rapace har tagit hem DNs Kulturpris 2010.

(Även om det förstås är roligare än vårt scenario inför Guldbaggen - efter att Lasse plockat hem alla nomineringar i alla kategorier på alla galor - »Priset för årets bästa film går till Lars Winnerbäck«.)

Inga kommentarer: